- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Gdy pod koniec lat 70. ubiegłego wieku oddawano do użytku łącznicę kolejową Sitkówka-Nowiny – Szczukowice, tor łącznicy przerwał wiele dróg, które biegły w poprzek toru. Jednak projektanci łącznicy pomyśleli o tym i rozwiązali ten problem w modelowy sposób. Wybudowano linię kolejową nie kolidującą, na całej swojej długości, z żadną drogą. Powstało wtedy wiele wiaduktów kolejowych i drogowych.
Jedną z dróg, którą wtedy przerwano była droga na terenie Zalesia, która łączyła ulice: Zalesie i Garbarską. Obok tych ulic powstał wtedy duży wiadukt drogowy (obecnie w ulicy Łopuszniańskiej - DW 761). Po blisko 40 latach, od jego wybudowania, powstała w tym samym miejscu nowa konstrukcja - co można zobaczyć na kilku załączonych zdjęciach.
Ulica Zalesie i Garbarska dochodzą obecnie do toru linii 568, ale przejazd przez tor nie jest możliwy. Wybudowano tutaj (2.60 km linii 568) dodatkową barierę z szyn kolejowych, która "na wszelki wypadek" broni dostępu do toru przed potencjalnymi kierowcami, którzy niechybnie próbowaliby forsować tor w tym miejscu.
Bariera została wykonana z szyn typu S49, które zostały wyprodukowane w lutym 1978 roiku w Hucie Pokój. Z daty produkcji szyn można wysnuć wniosek, że bariera została wykonana w czasie oddania linii kolejowej do eksploatacji, ale czy tak rzeczywiście było?
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 6/2020
| zdjęcia z 5 października 2018 roku |
Komentarze
Budową tej lini kierował mój ojciec. Dopytam go o szczegóły.
OdpowiedzUsuńInformacji na temat budowy linii praktycznie nie ma zbyt wiele. Każda informacja na ten temat będzie cenna. Czekam z niecierpliwością ...
Usuń